Friday, October 29, 2010

konklusi setelah konkusion

and so they say hidup ini ibarat roda,
kekadang diatas, kekadang dibawah.

cuba lintasi garis hidup saya selama dua minggu lepas.

phrasa roda itu nyatanya bullshit.

saya ditipu bertalu talu.
saya terjelepuk
terduduk
tersangkut.
moraliti trust hilang lemas sama sekali.
ke lubuk dalam.


tapi dalam dalam dalam terduduk itu,
bergolek datang pekerjaan yang sudah lama saya impikan.
lama saya impikan.
ianya impian.
yang mahu dijadikan kenyataan.

kini ia menjadi karier.


makanya hidup ini bukannya roda.

hidup ini adalah preweng.
diatas atau dibawah, yang pasti, akan ada dua angle yang akan melekatkan keadaan atas dan bawah itu.

u gain some u lose some.

i reap what what i sow maka lawannya u rape what i grow.

ahh hidup ini adil.

yang tinggal hanyalah peneropongan secara holistik tanpa bias.
dan kita bisa tidur tanpa sesak sesak tangis yang digantikan dengan senyuman puas