Sunday, December 7, 2008

selamat hari raya hajah maznah!

esok raya haji.
raya untuk mak aku yang 5tahun lepas bersusah payah wukuf di arab saudi.
maka semuanya about mak aku esok.
tapi sambutan raya haji kali ni kurang meriah sikit.
banyak masalah keluarga lingering around.
mak cik aku baru kena diagnose breast cancer and bein given 2years to live is not a pelasant reason for us to celebrate raya haji secara besar besaran.
maka tahun ni semuanya suram.
kak ina pun kena kerja, so dia tak balik kampung.
mak pun takat buat rendang dgn ketupat je.
lemang aku tak buat.
takde mood. sumpah.
aku salu beria nk bakar lemang, tapi memandangkan banyak unsur keseihan untuk raya kali ni, aku terasa berat nak bakar lemang.
cik pun tak kemas rumah teruk teruk sangat.
mungkin dia asek terpikir about her remaining 2years.
and aku tak salahkan dia kalau dia tak nak 2tahun terakhir dia ni akan diisi dengan aktiviti mengemas rumah.

lagi dua tahun,
hidup aku mesti tak seronok.
ah takpe. aku pegang nasihat yeen dan kawan kawan kampung, doktor tak smestinya betul.

oh ya by the way...
selamat hari raya hajah mak!

No comments: