Wednesday, November 12, 2008

maafkan saya encik konfucius

aku selalu ingatkan diri aku yang aku hidup dalam society yang mementingkan adab dan adat.
aku selalu noktahkan segala tindakan aku dengan put myself in others shoes. dan selalunya aku bangga dengan tindakan aku ni. a bit of noble act always draws good day in my book.

tapi lately,
aku ada satu kecenderungan yang aku kena lebih mementingkan diri sikit.

aku kena tegas.
aku kena suapkan perkara2 seronok pada aku dulu dari menyuakannya pada orang lain.

aku kena tegas.
aku rasa bila aku tegas barulah aku akan dapat solidariti empati yang tepat dari orang sekeliling aku.

aku kena tegas.
barular orang sedar yang diorang takleh nak menyalak pasal kesaksamaan dan moraliti kebebasan berbicara sambil diorang menindas hak dan perasaan aku.


tapi konfucius kate, jgn buat benda yang aku tak suka orang buat pada aku..

sorry incik konfucius,
yor words is not anymore valid in my ears.

masa untuk berubah.

yieehaaa!!!

No comments: