Saturday, November 29, 2008

majid menyedarkan aku apa itu kenduri- kampung's style!

baru pulang dari kenduri di perlis.
letih.


aku berkerja secara rela selama hampir 23jam.
quite a day jugak.
fatigue gila sampai ada satu tahap tu, aku basuh pinggan main-main je.
celup celup lebih kurang, tonyoh tonyoh sikit, siap.
letih!


tak cukup dengan basuh pinggan, aku kena setting meja makan vip.
tembikai bentuk kapal dengan pulut tiga warna ajaib dihidang dengan titik peluh aku.
letih!


banyak jugak mat mat jinggo dari kl sampai.
depa tak buat kerja sangat,
tau nak jaga kolar baju jangan bg jatuh dengan sapu wax kat rambut selang 15minit.
pastu sebok usung awek awek myspace kehulu kehilir.
cemburu jugak.
tapi majid kata
"takpa, membasuh pinggan dengan diselangi sedut asap rokok kenduri lagi stail. baru kenduri. kalau takat usung awek, bukan kenduri, itu disko."


hmm betul jugak.
pandai jugak majid ni walaupun pendidikan takat giat mara je,tu pun berenti setengah jalan atas alasan, instructor dia racist.

kenduri memang meletihkan, dan pengalaman aku kat kenduri tak pernah dianjakkan dengan pengalaman bersama puak planet venus. memang tak pernah. takat makcik makcik latah tu pernah la. tapi body dorang out, tak macam awek awek myspace yang diusung oleh jinggo-ers kl tu. dan makcik makcik latah ni kalao bab suruh orang buat kerja, ayat suruhan dengan kata makian kuaq sama laju.
tapi tu yang stail kat kenduri kenduri kampung aku rasa.
tapi memang letih la.
sebab semua kerja kena buat, rehat tak bleh lama, mesti ada je yang nak kena buat.
kadang kadang mengamok jugak.
macam tadi, tengok buadak budak yang jaga air dengan cendol leh lepak bual bual dengan gades gades sambil meninggalkan kaunter perkerjaan mereka membuatkan kami hampir mengamuk.



tapi,
naseb baik jumpa awie.
awie tak hensem.
dia da gemok.
tak macam dulu.
tapi rambut stil lagi panjang.
aku nampak bini awie yang baru.
cute jugak.
tapi takat tengok je la..
nak mampoih pikiaq lebih lebih?

No comments: