Sunday, February 8, 2009

saya dan sahabat, menewaskan amalan demokrasi menculik

Anonymous
Blogger coin-operated daj said...

i feel sick to the core that a duly elected government can be toppled by the acts of four politicians who have betrayed the trust of the people who elected them.

i feel insulted as a Malaysian that ‘grasshopper politicians’ can tell blatant lies about being sick and taking a rest at home while they were actually holed up with our soon-to-be PM to bargain and sell their dignity(indignity) to the highest bidder.

but most of all I feel shattered by the action of a sultan I had such a high regard for before this shameful episode in our nation's history. For him to take sides and to allow the present elected government to be packed off so suddenly and so roughly is just beyond comprehension.

The four grasshopper YBs, where is your moral sense and maruah? How are you going to live with your conscience for the rest of your lives?

Soon-to be PM Najib, what is there really to be proud of when you win by dirty tricks? It is only a hollow victory and it will come back and haunt you very soon.

Tuanku Sultan Azlan Shah, what happened to your wisdom and sense of fairness?


but again, you wont haveanyeffects on this scenario i guess.

afterall you're just another stupid malay bloke arent you?

p/s: you're full of crap

February 7, 2009 1:54 PM

Blogger coin-operated daj said...

ignorant bloke!

February 8, 2009 12:30 AM

Delete
Blogger thought-think-view-review-act! said...

tapi kita patut berfikir bodoh maner yang mulakan prisip melompat parti ini.

nak gulingkan kerajaan pusat dengan mahu melobi 31 wakil rakyat BN di TAiwan...?

sombong tuer kadang2 perlu keatas orang yang tahu mengutuk tapi tak tahu menilai dengan rasional!!!

February 8, 2009 4:42 AM


Blogger ::i'm a dreamer:: said...

xperlu tunding siapa yang buat dulu

yang penting salah

sila semak balik apa definisi demokrasi yang paling basic, paling simple dan paling mudah

tengok konsep asal, baru lah bole nak bising ke apa

sekarang internet ada, sila la wiki

rakyat dan demokrasi tak boleh dipecah-pecahkan,.. itu unsur dalam demokrasi

macam mane nak dipanggil karipap kalau tak gunakan tepung yang dipintal2? mesti kau tau maksudnya secara metaforikal kerna kau-seperti post kau yang mengatakan orang perak bodoh- sudah tentu seorang yang bijak pandai

"sombong tuer kadang2 perlu keatas orang yang tahu mengutuk tapi tak tahu menilai dengan rasional!!!"

so adakah ko tau penilaian yang rasional?

sudah cukup rasional kah post ko sendiri?

atau semua yang kau tulis hanya berasaskan kepada aku-anak-johor-tempat-lahirnya-umno?

kolot.. rasionaliti mungkin jadi absurdity kalau penimbangan yang kononnya rasional itu ditimbang oleh pemikiran yang kurang rasional

February 8, 2009 8:44 PM

Blogger thought-think-view-review-act! said...

sebab demokrasilah dap kejap sokong,kejap tak sokong pkr...

sebab demokrasi anjuran baratlah
sultan tiada kuasa

sebab demokrasilah
manusia bodoh dalam memilih jalannya

sebab demokrasilah
negara diperkotakkatikan
diserang jika tak amal demokrasi yang ko banggakan...?

damn...buku suka membodo kepada orang yang tak tahu meneliti di tambah dengan fahaman falsafah ciptaan sendiri gabungan nafsu dan ahli falsafah yang hidup ntah di zaman mana, di kurun mana yang di gunakan di negara mana...

internet suka membodo kepada sesiapa yang mengambil bulat2 idea...

damn zombie

February 9, 2009 3:13 AM

Blogger thought-think-view-review-act! said...

RUSUHAN=DENGARKAN NASIHAT INI

Bagaimanapun, Dr Mahathir berkata, pembangkang, yang hilang kuasa mentadir kerajaan Perak, perlu sedar bahawa demonstrasi jalanan bukan budaya Malaysia dan menunjuk kekuatan seperti ini boleh berlaku terhadap mereka pada masa depan,
*maksud sebenar coretan GILER APER KORANG

masing-masing ada pandangan masing2
ader alasan masing2
sebab tuer kita di gelar makhluk yang berakal

February 9, 2009 3:42 AM

Anonymous
Blogger ::i'm a dreamer:: said...

maaf.. aku masih tidak nampak apa fungsi sultan itu sendiri

monarki sangat patut dijatuhkan

aku perkatakan tentang demokrasi kerana mereka-mereka telah menjaja bahwa negara ini demokrasi

oleh itu, demokrasikah tindakan mereka?

soalan yang simple cuma kau tak mampu nak hadam lalu menjawab dengan jawapan yang entah apa-apa

mungkin jawapan diselarikan dengan kemarahan


"RUSUHAN bukan cara CINA yang terkenal dengan kelicikan(untuk DAP)"

tiba-tiba kau nak membuat generalisasi bodoh, aku ulang lagi, generalisasi BODOH tentang kaum.. macam org cetek ilmu (padahal kau heboh kehulu ke hilir tentang daya intelek kau yang tak seberapa)

"sebab demokrasilah dap kejap sokong,kejap tak sokong pkr..."

sebab dap ada prinsip dorang, pkr pon ada prinsip dorang. ada isu yg dap sependapat dgn pkr, ada yg tak sependapat. kalau mic dan mca, dorang akan ikot bontot umno je, takut hilang kuasa. conform secara membuta tuli.. mungkin ni salah satu budaya bodoh kau, CONFORM tanpa mempersoal!

February 9, 2009 4:05 AM

Blogger coin-operated daj said...

demokrasi adalah pilhan.
anda boleh menjadi pro atau anti demoktrasi.
jangan takot, anda masih boleh memilih.
namun, jika kamu berdemokrasi, datangkalnlah dia dgn demokrasi yg betol.
bukan demokrasi yang menculik.
pahamkah?


kamu seakan bencikan demokrasi yag menghalang pergerakan sultan.
siapakah sultan dimata kamu?
si agung kah?
tidaksaudara, beliau tidak patot dimonarkikan membabi buta.
sila baca sejarah.


kamu hebatan umno.
kamu membawa semangat menulis berpkasikan umno, itu tidak mengapa.
namun silalah memahami konteks politik itu sendiri dulu kawan.

tidak aku paksa kamu menyelam kealam syaitan kami ini, namun tak ada slaahnya mencari pelangi desekitar alam kami ini untuk beberapa ketika.

mengapa aku bencikan rampasan kuasa di perak?
sbb aku tinggal di perak.
aku sedar kerja2 yang djalankan menteri besar dari mana2 parti.
aku bukan northern boy yang diomokkan dgn kenabian umno.
ampon, otak aku pasti agak singkat, kerana otakku tak didoktrinkan helah belah umno.

umno tak salah.
umno itu umpama agama, tidak pernah salah,
namn pembawakannya bg aku salah.
tambahan pada apa yang dilakukan di perak.

menerima wakil rakyat yang korup adalah satu tindakan bodoh bg mana2 parti.
tepat!
berdemontrasi itu satu tindakan bodoh.
tepat!


tapi ia bukan tindakan rasis kawanku.
ia tindakan spontan mnusia yang amalannya tidak disukai pihak lain.

do watchur otngue there kawan.
pls.

cos ure bright,
ure in a very good future.
n to see u barking like tis, its wrencheing my heart jus so u kno.

but i do undrstand,
yang org menulis tentang apapun perasan dia.
so it wont count as a sin in my book.

then,
wt im gona tel u is,
goodluck wit ur view, its ur right brother.

goodluck.



p/s: tell sid that kalo dia xnak tau pasal kehidupan seseorang from a blog, then dont bother reading.

February 9, 2009 5:00 AM

Delete
Blogger thought-think-view-review-act! said...

thanks for the advice...i am learning and will do so

February 9, 2009 11:21 AM




















umno?
erm... no.

3 comments:

::i'm a dreamer:: said...

politik

politik

sigh

badut said...

saya berpuluh juta kali setuju dengan penulis blog.

haih...

sultan...melayu...daulat..

hahhaa...

yeen said in ur face, sucker said...

there's nothing as dirty as politics.
sekian.